Plattformen grunden för ännu bättre kundrelationer

Integrationsbolagets konsulter har varit med på hela resan ända sedan Clas Ohlson bestämde sig för att etablera en integrationsplattform. Det har blivit en gedigen lista med olika projekt genom åren.

Sedan embryot till Clas Ohlson började ta form 1918 har den vuxit och blivit en framgångsrik europeisk detaljhandelskedja. När Clas Ohlson etablerade sin nya e-handelsplattform och sitt lojalitetsprogram, Club Clas, fanns Integrationsbolaget med under hela processen och förstärkte Clas Ohlson med arkitektur, teknisk projektledning och utveckling för de många nya integrationer som behövde etableras. Det handlade om ett stort antal integrationer med allt från produktinformation, lagersaldon, webborder, registrering och underhåll av kunder, kvitton från alla kassasystem i alla butiker och mycket, mycket mer.

När Clas Ohlson behöver förstärka sin IT-avdelning med spetskompetens inom systemintegration så landade valet på Integrationsbolaget. Deras konsulter har hög kompetens och den samlade erfarenheten av integrationslösningar är mycket värdefull för oss. Utöver att vi anlitar Integrationsbolaget för utveckling, arkitektur och projektledning så fungerar de även som bollplank och tekniska rådgivare vid viktiga beslut rörande nuvarande och framtida integrationslösningar.

Magnus Söderberg, IT-chef på Clas Ohlson

Integrationsplattformen grunden

Integrationsbolaget levererade i tid och med kvalitet och koordinerade dessutom andra leverantörers integrationsleveranser i projektet. Förutom ett stort engagemang från alla som deltog i detta projekt, var det integrationsplattformen som låg till grund för att det var möjligt att genomföra. Med en välskött och välkonstruerad integrationsplattform finns det goda möjligheter att kunna erbjuda sina kunder nya värden och tjänster genom att utnyttja befintliga system och ansluta nya. Detta är en förutsättning för att kunna vara konkurrenskraftig i dag och inte minst i framtiden.

Fakta Clas Ohlson

Den lilla postorderfirman som grundades av Clas Ohlson år 1918 är idag en framgångsrik europeisk detaljhandelskedja. Varje dag hjälper 3 500 anställda i Sverige, Norge, Finland, Storbritannien och Kina kunder att hitta lösningar som passar till deras hemmaprojekt. Passionen för fiffiga produkter är ett arv från grundaren, som tillbringade många nätter med att fundera ut smarta lösningar på vardagliga problem.